Ověřit využití termodiagnostiky k detekci poruchy pohonu nosiče a nastavit limitní hranice pro condition monitoring, jenž se využijí při finální realizaci diagnostiky.
Prediktivní údržba
Ověřilo se, že termodiagnostiku lze využít na detekci poruchy pohonu nosiče a že všechny pohony jsou teplotně velmi podobné. Byla definována hranice pro condition monitoring diagnostický systém.
V lakovně v Kvasinách dochází k občasným poruchám pohonů nosičů na lince UBS. Tato výrobní linka byla doposud bez jakéhokoliv prediktivního systému, který by varoval, že se blíží porucha. Právě proto nás s prosbou o pomoc kontaktovali kolegové z Kvasin. Nabídli jsme jim tak možnost využití termodiagnostiky, jenž jsme si sami ve ŠKODA FabLab vyvinuli. Pomocí tohoto systému můžeme detekovat zvyšující se teplotu pohonu, a tak včas varovat před blížící se poruchou.
V současné době je pomocí tohoto standardního termodiagnostického systému od ŠKODA FabLab na lakovně v Kvasinách prováděno měření teploty pohonů nosičů linky UBS. Systém složený z dvou termokamer ukládá do databáze maximální, minimální a rozdílovou teplotu a na základě vyhodnocení dat bude údržba včas varována, že se blíží porucha pohonu. Nyní probíhá na této lince sběr dat, pomocí kterého budou nastaveny hranice pro toto condition monitoring měření. Po dokončení sběru dat a sesbírání několika desítek tisíc naměřených hodnot jsme byli schopni definovat maximální hranici pro condition monitoring diagnostický systém 29,7°C (viz přiložené foto).
Projektový koordinátor Smart maintenance
Vedoucí laboratoře Řídící a diagnostické systémy.
Specialista prediktivní údržby
Vedení a realizace projektů prediktivní údržby.